alt

קו המטרו M1

פרויקט המטרו הוא מיזם התחבורה המשמעותי ביותר בתולדות מדינת ישראל – מערכת של שלושה קווים תת-קרקעיים באורך כולל של 142 ק"מ, שעתידה לשרת מעל 2 מיליון נוסעים מדי יום.
המערכת תכלול 109 תחנות תת-קרקעיות, תחצה 19 רשויות מקומיות, ותהפוך את הגלילה במטרופולין תל אביב למהירה, חכמה ומקיימת יותר. קו M1 – עמוד השדרה של המערכת, הוא הקו הארוך והמרכזי במערך. הקו נפרש על פני 85 ק"מ, עובר דרך 14 רשויות – מכפר סבא בצפון ועד רחובות בדרום. לאורך תוואי הקו מתוכננות 62 תחנות תת-קרקעיות, שני מתחמי דיפו ו-6 מרכזי תחבורה משולבים (Hubs), שיאפשרו מעבר חלק בין אמצעי תחבורה שונים.

 

מורכבות הפרויקט

פרויקט המטרו הוא אתגר הנדסי, טכנולוגי ותפעולי בקנה מידה חסר תקדים ומהגדולים שנראו בישראל בלב אזור אורבני צפוף, פעיל ודינמי. העבודות כוללות כרייה תת-קרקעית בעזרת מכונות TBM מתקדמות, לאורך תוואי קרקע מגוון – מדולומיט קשה ועד כורכר וחולות רוויים במי תהום – תוך שמירה על רציפות עירונית ותפקוד יומיומי של הסביבה. בנוסף, הקמתן של 62 תחנות תת-קרקעיות דורשת תכנון מוקפד וייחודי, המשלב תחבורה, אדריכלות והנדסה אזרחית מתקדמת, לצד אתגר קריטי נוסף – העתקת תשתיות קיימות מורכבות בלב מרחבים בנויים. הפרויקט מחייב תיאום הדוק עם 14 רשויות מקומיות, ניהול אינטגרטיבי של עשרות שותפים ועמידה בלתי מתפשרת בשלושה פרמטרים קריטיים: תקציב, לוחות זמנים ואיכות ביצוע.

חברת דנה הנדסה בשותפות עם חברת יניב זוהר הישראלית וחברת מטרו מילאנו האיטלקית – אשר נבחרו לקדם הקמתו של הקו הארוך ביותר (M1) מתוך שלושת קווי המטרו, עם המומחים המובילים בתחומם בארץ ובחו"ל, משתפים פעולה ואחראים על הניהול, התכנון, הבקרה והתשתיות ופיקוח על הביצוע, במטרה לעמוד ביעדי הפרויקט ולספק תחבורה נגישה, מהירה ואיכותית יותר לתושבי המטרופולין הגדול במדינה. שיתוף הפעולה העוצמתי מאפשר לשותפים ליהנות מידע וניסיון סינרגטיים ובמיוחד מלקחים מפרויקטים שנוהלו על ידי החברות בארץ ובחו"ל.

"העוצמה האמיתית שלנו היא ביכולת להפוך חזון תחבורתי מורכב למציאות מדויקת על הקרקע, מתחת לקרקע, ובין אנשים."

alt
היקף ביצוע:
85 מיליארד ש"ח
alt
מנהל הפרויקט:
יניב זוהר
alt
לקוח:
נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים
alt
alt
alt
alt

הפרויקטים של דנה

מלאו בפירוט כאן

    + העלאת קורות חיים